![]() |
közlemények
2011. május 31. - Dunakeszi
Változások Dunakeszin az Auchan áruházban
Több területen is újdonságok várják a vásárlókat a 2001 októberében megnyitott dunakeszi Auchan áruházban. Ezek a változtatások mind a vásárlók véleményének meghallgatása nyomán valósultak meg.
Mintegy két évvel ezelőtt döntött úgy a vállalat, hogy a vásárlói vélemények meghallgatására a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektet: nem elégszik meg az írásban vagy szóban, spontán érkező vásárlói visszajelzésekkel, hanem elébe megy a vásárlói véleményeknek. Ennek az aktív információkeresésnek két formáját vezette be: a vásárlói kerekasztalt, ahol 10-12 meghívott vendég mondhatja el véleményét, javaslatait, beszélhet vásárlói szokásairól, az áruházról vagy éppen a konkurenciáról alkotott véleményéről, és a vásárló kísérést, amikor egy-egy vásárlót, ha hozzájárul, az áruház egyik vezetője elkíséri a vásárlása során, s meghallgatja spontán véleményét, válaszol a kérdéseire.
Az ily módon beérkezett észrevételek között számos praktikus és megvalósítható ötletet talált a dunakeszi áruház is, ezek nyomán született néhány változás. Az üvegvisszaváltó helyiség áthelyezése: a vásárlók nyitás óta nehezményezték, hogy a göngyöleg visszaváltó helyiség az áruházon kívül, a bejáratoktól távol volt. Javaslataikat figyelembe véve az üvegvisszaváltónak új, logikusabb helyszínt keresett és talált az áruház; s most a hipermarket eladóteréből, az ital osztályról közelíthető meg, május 10. óta. Ily módon az üvegvisszaváltó igénybevétele nem csak kényelmesebb, de a vásárló egyúttal időt is megtakarít. Új vevőbejárat kialakítása: Ugyanez a cél vezérelte az áruház vezetőségét, amikor a Dunakeszi felől busszal érkező vásárlók részére új vevőbejáratot alakított ki, ahol a vásárlók közvetlenül a hipermarket első sorába, az ital osztályra lépnek be. Ingyenes buszjárat: 2010. május 20-án az áruház elindította az áruházból illetve az áruházba közlekedő ingyenes buszjáratot. Az első időszakban a dunakeszi kört egy kisebb, káposztásmegyeri körrel kombinálták, de a vásárlói visszajelzéseket figyelembe véve a káposztásmegyeri kör helyébe Fótot integrálták a járat útvonalába. Az áruház jelenleg napi tíz járatot közlekedtet reggel 7 h és este 21 h 30 között. S még két újdonság: A szelektív hulladékgyűjtés már évek óta kiemelten fontos téma az Auchan áruházakban, s a szelektív gyűjtés a vásárlók számára is biztosított. Ebben az évben az áruházlánc továbbfejlesztette a gyűjtést, s immár a komposztálható hulladékot is (további fogyasztásra alkalmatlan gyümölcs, zöldség, pékárú, fűnyesedék, falevél. Leselejtezett zöld növények) - amely az áruházak teljes hulladék kibocsátásának kb. 7-8%-át teszi ki - külön gyűjtik, majd a komposztált anyagot különböző kiszerelésekben a vásárlók az áruházak kertészetében megvásárolhatják. Ily módon csökken a környezet terhelése, s egy új, a fenntartható fejlődés szempontjából kedvező termék áll a vásárlók rendelkezésére: ez ugyanis természetes anyag, s a növények egészséges és erőteljes fejlődése szempontjából fontos elemeket tartalmaz. Megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatása: A dunakeszi Auchan áruházban jelenleg a pénztár szektorban 6 fő siket, illetve megváltozott munkaképességű dolgozónk van. "Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az áruházban megváltozott munkaképességűeket is foglalkoztatunk - mondotta Virginie Depardieu, az áruház igazgatója. A tavalyi évben az Auchan a megváltozott munkaképességű dolgozók foglakoztatása terén tett erőfeszítéseiért megkapta a "Fogyatékosság-barát munkahely" elismerést, s ily módon a külvilág számára is láthatóvá vált, hogy a hipermarketben is sikeresek lehetnek a megváltozott munkaképességű munkavállalók, reméljük, hogy még többen csatlakoznak majd hozzánk ." |